Ajutorul guvernamental se ridică doar la 75% din salariul mediu brut pe economie, restul trebuie să suporte angajatorii. Mai mult, pentru unele firme, ajutorul se aplică doar pentru 75% din angajați, nu pentru toți.
Șomajul tehnic este o prevedere a Codului Muncii, valabilă și fără legătură cu starea de urgență prin care trece România. Articolul 53 din lege spune că „pe durata reducerii și/sau a întreruperii temporare a activității, salariații (…) beneficiază de o indemnizație, plătită din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mică de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat”.
„Pentru a putea beneficia de această plată pentru salariații pe care nu își mai pot permite să îi plătească, ca urmare a afectării activității, companiile vor trebui să depună o declarație pe proprie răspundere, iar condiția de acordare este să li se fi redus veniturile, să le fi scăzut cifra de afaceri cu un procent de minim 25%”
De această schemă se vor bucura două categorii de firme,
Prima este cea a firmelor afectate direct de „măsurile restrictive care au fost dispuse de autorități în situația de urgență. Dau exemplu hoteluri, restaurante, cafenele, instituții de spectacole, prin suspendarea activității pe perioada situației de urgență”, a spus premierul. Aici, sunt incluse deci firmele care și-au întrerupt total sau parțial activitatea, ca urmare directă a măsurilor impuse de autorități (o listă exactă a codurilor CAEN trebuie să fie publicată în OUG).
A doua categorie de firme, este cea afectată indirect de criză. Acestea trebuie să facă dovada că cifra de afaceri li s-a redus cu minimum 25%, pentru a putea beneficia de ajutorul pentru șomaj tehnic.
Informarea cetățenilor cu privire la șomajul tehnic in judetul Ilfov
Call center A.J.O.F.M. Ilfov: 021.330.20.13
Doamna Radu Cornelia – 021.330.20.13; 0785.280.298
Doamna Dudau Cornelia – 021.330.20.13; 0785.280.298
Documentele necesare acordării șomajului tehnic pot fi depuse prin poșta electronică, la adresa de email : ilfov@anofm.gov.ro
Sursa: Ajofm IF si Europa Libera.